Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Șeful Volkswagen are o soluție pentru conflictul comercial UE-China de pe piața auto: „Ar trebui să primească facilități”

Șeful Volkswagen are o soluție pentru conflictul comercial UE-China de pe piața auto: „Ar trebui să primească facilități”

Uniunea Europeană ar trebui să ia în considerare ajustarea planificatelor tarife vamale suplimentare la importurile de vehicule electrice din China, pentru a oferi facilităţi pentru investiţiile realizate în Europa, a afirmat directorul general al producătorului auto german Volkswagen, Oliver Blume, transmite Reuters, preluată de Agerpres.
„În loc de taxe punitive, ar trebui să fie vorba de a oferi încredere între părţi pentru investiţii. Cei care investesc, creează locuri de muncă şi lucrează cu firmele locale ar trebui să aibă beneficii atunci când e vorba de taxe”, a declarat şeful VW într-un interviu acordat publicaţiei Bild am Sonntag.
Chiar dacă Germania, cea mai mare economie europeană, şi producătorii auto germani s-au opus, vineri Comisia Europeană a anunţat impunerea de tarife vamale suplimentare la importurile de vehicule electrice din China. Tarifele vamale provizorii care se aplică din 5 iulie celor trei producători chinezi din eşantion sunt de 17,4% pentru automobilele BYD, de 19,9% pentru automobilele Geely şi de 37,6% pentru automobilele SAIC.
Aceste tarife vor costa în plus producătorii auto miliarde de euro pentru a aduce maşinile în UE şi ar urma să fie valabile în următorii cinci ani, începând din noiembrie 2024.
„În paralel, UE şi China continuă să facă eforturi susţinute pentru a explora o soluţie alternativă, care va trebui să fie pe deplin compatibilă cu reglementările Organizaţiei Mondiale a Comerţului (OMC), să rezolve în mod adecvat subvenţionarea dăunătoare stabilită conform investigaţiei Comisiei Europene, să poată fi monitorizată şi pusă în aplicare”, a informat vineri Comisia Europeană.
China ar putea riposta cu măsuri contra producătorilor europeni de mașini
Există riscul ca eventualele măsuri de retorsiune ale Chinei să afecteze producătorii auto europeni, a avertizat Blume.
Şi Ministerul Comerţului de la Beijing a criticat decizia Uniunii Europene de a impune tarife vamale suplimentare la importurile de vehicule electrice din China, numind-o „incorectă şi nerezonabilă”, dar a menţinut ideea că cele două părţi încă pot „rezolva problema prin negocieri”.
Consultările cu UE la nivelul echipelor tehnice continuă şi sunt programate să se reia luni, au informat autorităţile chineze.
„China se opune ferm proiectului final al UE, dar de asemenea constată determinarea politică a UE de a continua rezolvarea problemei prin negocieri”, a precizat Ministerul Comerţului de la Beijing.
Instituţia a lansat ideea oferirii „unui angajament flexibil de preţ” – un preţ minim convenit al vehiculului importat – pentru a răspunde temerilor din Europe că vehicule electrice ieftine din China vor inunda piaţa europeană. În comunicatul de vineri, Ministerul Comerţului şi-a exprimat speranţa că o astfel de abordare „va evita escaladarea fricţiunilor comerciale”.
„Partea chineză a ascultat cu atenţie solicitările şi opiniile celor din industria chineză şi europeană, şi a demonstrat o atitudine deschisă, de cooperare, şi flexibilitate maximă în timpul consultărilor”, se arată în comunicat.
Instituţia dă asigurări că statul chinez va lua toate măsurile pentru a proteja interesele firmelor din China.

Decizia UE va afecta comerţul Chinei cu Europa, va întârzia pe continent tranziţia spre o energie sustenabilă şi va întârzia progresele în cadrul „eforturilor globale comune de a gestiona schimbările climatice”, susţine Ministerul Comerţului de la Beijing.

Hotnews.ro

Noutați dupa tema