Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

UE consideră că nu sunt șanse pentru un acord rapid cu China şi evitarea tarifelor suplimentare la automobile electrice

UE consideră că nu sunt șanse pentru un acord rapid cu China şi evitarea tarifelor suplimentare la automobile electrice

Uniunea Europeană a înregistrat progrese limitate în negocierile cu China destinate găsirii unei alternative la tarifele suplimentare impuse automobilelor electrice importate şi, totodată, blocul comunitar estimează că sunt şanse reduse pentru a se ajunge la un acord rapid, au declarat pentru agenția Bloomberg mai mult surse apropiate dosarului, scrie Agerpres.
China şi UE vor continua săptămâna aceasta discuţiile tehnice, după discuţiile care au avut loc la Beijing, unde ambele părţi au spus că au fost înregistrate unele progrese.
Cu toate acestea, pentru moment, şansele pentru un acord rămân mici susţin sursele citate de Bloomberg. China nu a făcut însă paşi spre cerinţele UE, care vrea ca orice acord convenit să fie respectat, iar efectele sale să fie egale cu tarifele pe care blocul comunitar le-a adoptat luna trecută.
Potrivit Bloomberg, discuţiile recente s-au concentrat pe stabilirea unui mecanism de comunicare între Bruxelles şi Beijing precum şi pe evitarea aşa-numitelor compensări încrucişate, în cadrul cărora orice preţuri minime la importurile de automobile electrice sunt compensate de vânzarea de alte bunuri, precum autoturisme hibride şi accesorii.
Sursele adaugă faptul că cele două părţi au puncte de vedere diferite cu privire la posibilitatea unor acorduri cu constructorii individuali, inclusiv firmele europene care au societăţi mixte cu companii chineze. UE susţine că astfel de acorduri ar fi în linie cu regulile Organizaţiei Mondiale a Comerţului, în timp ce Beijingul insistă pe negocierea unui acord de tip umbrelă cu un organism reprezentativ chinez.
China a ameninţat că va răspunde la tarifele impuse de UE la automobilele electrice chineze cu propriile sale tarife pentru produsele lactate, carnea de porc şi coniacul european. În replică, UE a anunţat că îşi va apăra interesele în aceste domenii, în timp ce în paralel va rezista la corelarea tuturor acestor anchete sub forma unei mari negocieri.
În luna octombrie, UE a introdus tarife suplimentare de până la 35% pentru automobilele electrice importate din China şi aceste tarife ar urma să fie în vigoare timp de cinci ani, în absenţa unui acord alternativ.

Hotnews.ro

Noutați dupa tema