Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Nissan caută investitori care să ia locul Renault în acționariatul său

Nissan caută investitori care să ia locul Renault în acționariatul său

Constructorul auto japonez Nissan Motor caută un investitor pe termen lung, sub forma unei bănci sau a unui grup de asigurări, care să îl ajute să înlocuiască o parte din acţiunile vândute de partenerul francez Renault, a informat marţi cotidianul Financial Times, citat de Agerpres.
Nissan, al treilea mare producător japonez de automobile raportat la vânzările de vehicule, nu exclude posibilitatea ca rivalul Honda Motor, al doilea mare constructor auto nipon, să cumpere o parte din acţiunile Nissan, susţine Financial Times, citând surse familiare cu discuțiile.
La începutul acestei luni, Nissan a emis o avertizare de profit şi, de asemenea, a anunţat planuri vizând eliminarea a 9.000 de locuri de muncă la nivel global, după ce a fost afectat de vânzările slabe din SUA şi China, cele mai importante pieţe ale sale.
Vânzările Nissan au avut de suferit și din cauza concurenței serioase puse de mărcile chineze, cum ar fi BYD.
Acum câteva luni Nissan anunța că estimează o producție cu 50.000 de mașini mai mică pentru anul curent, totalul estimat fiind 3,65 milioane vehicule. Acum vine o altă reducere, mult mai drastică.
Profitul operațional pentru semestrul trei a fost de șase ori mai mic decât în perioada similară a lui 2023, iar compania și-a moderat așteptările privind profitul operațional pentru întreg anul fiscal, de la 500 miliarde yeni, la 150 miliarde yeni (974 milioane dolari).
Nissan și Renault și-au revizuit parteneriatul istoric
Anul trecut, Nissan şi Renault au decis să revizuiască parteneriatul lor, după ce alianţa lor veche de câteva decenii s-a deteriorat în ultimii ani.
Conform unui parteneriat încheiat în 1999, Renault deţinea 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controla un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu avea drepturi de vot la grupul francez.
Renault a vândut o tranşă iniţială de acţiuni Nissan, în valoare de 765 milioane de euro, la finele anului trecut, şi un nou pachet de 2,5% la finele lunii martie, mai repede decât se aşteptau analiştii.
Constructorul francez intenţionează să îşi reducă participaţia pe care o deţine la Nissan până la 15%, de la un nivel iniţial de 43%.

Hotnews.ro

Noutați dupa tema