Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

O vioară rară din 1679 ar putea costa cât un avion. Când va fi scoasă la licitaţie

O vioară rară din 1679 ar putea costa cât un avion. Când va fi scoasă la licitaţie

O vioară rară din 1679, realizată de renumitul meşter italian Antonio Stradivari, va fi scoasă la licitaţie luna viitoare şi ar putea ajunge la o sumă de până la 11 milioane de dolari.
Stradivarius "Hellier" „este cea mai bună vioară prevăzută cu intarsii realizată vreodată de Stradivari şi unul dintre cele mai frumoase instrumente Stradivarius existente", arată casa de licitaţii Christie's, care oferă acest instrument ca lot principal în cadrul vânzării „The Exceptional Sale" din 7 iulie.

Gravată cu diamante de fildeş şi finisată cu un lac auriu, vioara are un preţ estimat de 6-9 milioane de lire sterline (7,54-11,31 milioane de dolari).
Stradivari a păstrat instrumentul timp de 55 de ani, vânzându-l în 1734 pentru 40 de lire sterline lui Samuel Hellier din Wombourne, Anglia.

„Mă aştept la mult interes pentru un astfel de instrument, deoarece este extrem de rar ca acesta să iasă dintr-un muzeu", a declarat pentru Reuters expertul în viori şi consultantul Christie's Florian Leonhard.

Viorile lui Stradivari sunt cunoscute pentru măiestria lor rafinată. Ele costă între 8 şi 20 de milioane de dolari, potrivit lui Leonhard.

„Dintre cele aproximativ 1.100 de instrumente pe care Stradivari le-a realizat de-a lungul carierei sale, doar aproximativ o duzină sunt înfrumuseţate cu decoraţiuni, iar acest exemplar este considerat de către curatorii Smithsonian drept cel mai bine conservat exemplar existent", a declarat Christie's într-un comunicat.

Violonistul Braimah Kanneh-Mason a cântat la instrument la o avanpremieră şi l-a descris ca fiind "frumos".

„Acest tip de viori sunt adesea comparate cu maşinile sport, trebuie să înveţi mai întâi cum să le conduci, dar odată ce înveţi cum să manevrezi este incredibil de satisfăcător", a spus el.

Mediafax.ro

Noutați dupa tema