Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

5 sfaturi pentru îngrijirea anvelopelor pe timp de iarnă

5 sfaturi pentru îngrijirea anvelopelor pe timp de iarnă

Un pic de aer, o ceaşcă de cafea caldă, băgat sub pătură cu o carte bună. La asta se gândesc cei mai mulţi oameni când le vine în minte cuvântul „iarnă". Şi apoi, există oameni care plănuiesc un drum cu maşina. Da, chiar şi iarna.
Ei bine, dacă sunteţi unul dintre cei cărora le place să îşi scoată maşina la plimbare atunci când temperaturile scad, asiguraţi-vă că anvelopele sunt în stare bună. Anvelopele în stare bună se traduc prin faptul că sunteţi în siguranţă pe şosea - indiferent unde sau când conduceţi. Cum să vă îngrijiţi anvelopele pe timp de iarnă? Să vedem.
1.Cumpăraţi anvelope de iarnă noi cu o lună înainte de iarnă
Este înţelept să cumpăraţi anvelope noi înainte de sosirea iernii. Acest sfat este valabil mai ales pentru persoanele care locuiesc în zone în care se înregistrează ninsori abundente. Dacă continuaţi să conduceţi cu anvelope uzate, există riscul de a derapa pe gheaţă sau pe polei. În plus, la temperaturi scăzute, anvelopele vechi se pot întări şi îşi pot pierde aderenţa la drum.
2. Verificaţi des presiunea din anvelope
Aerul se dilată atunci când este cald şi se contractă la temperaturi mai scăzute. Astfel, moleculele de aer se contractă iarna şi se apropie unele de altele. Această contracţie duce la reducerea volumului de aer şi la pierderea presiunii aerului. Acest lucru face ca anvelopele să se dezumfle în timpul iernii.
Efectuaţi în timpul iernii verificări mai frecvente ale presiunii în anvelope decât aţi face-o în mod normal. Dacă presiunea este neuniformă pe toate anvelopele, este posibil să fie dificil de condus. De asemenea, va fi dăunător pentru anvelope de iarnă. Este periculos să conduceţi cu anvelopele sub-umflate, deoarece vehiculul nu se va comporta aşa cum aţi prevăzut atunci când acţionaţi frânele. Cel mai rău scenariu ar fi o explozie a anvelopelor pe jante dacă acestea nu sunt la nivelul de presiune potrivit.
Verificaţi presiunea pneurilor la fiecare 30 de zile sau la fiecare 10 grade de schimbare a temperaturii. Urmăriţi îndeaproape presiunea pe tot parcursul iernii. Dacă observaţi chiar şi o scădere uşoară a presiunii, umpleţi-o cât mai repede posibil. Asiguraţi-vă că nu conduceţi prea mult atunci când anvelopele sunt prea puţin umflate.
3. Verificaţi adâncimea benzii de rulare
În timpul iernii, în special în zonele cu zăpadă, anvelopele trebuie să aibă o bandă de rulare mai mare pentru a putea săpa în zăpadă şi gheaţă. Dacă conduceţi cu anvelope de iarnă uzate, va exista o reducere a tracţiunii. Acest lucru va duce şi mai departe la accidente pe şosele, punându-vă pe dumneavoastră şi pe ceilalţi în pericol.
Urmăriţi banda de rulare a anvelopei pe timp de iarnă pentru a vă asigura că aceasta nu s-a uzat prea mult. De fapt, verificaţi banda de rulare a anvelopei înainte ca vremea să se răcească prea tare sau înainte de prima zăpadă a sezonului. Dacă aşteptaţi până după prima furtună de zăpadă, anvelopele uzate pot face ca maşina să derapeze pe şosea.
Optaţi pentru o adâncime a benzii de rulare de 3 mm în loc de 1,6 mm, cât este recomandat pe timp de iarnă, astfel încât să fiţi mai bine pregătit pentru drumurile alunecoase. Dacă anvelopele se apropie de blocurile de uzură, este timpul să le schimbaţi.
4. Rotiţi des anvelopele
Rotaţia anvelopelor conferă anvelopelor o uzură uniformă şi le creşte durabilitatea. În mod ideal, ar trebui să rotiţi anvelopele la fiecare 10.000 de kilometri sau mai devreme dacă observaţi o uzură neuniformă a anvelopelor. Cu toate acestea, trebuie să efectuaţi rotirea unor anvelope de iarnă la fiecare 8.000 de kilometri.
5. Montaţi anvelopele de iarnă
Pe măsură ce se apropie vremea rece, asiguraţi-vă că montaţi anvelopele de iarnă. Acestea oferă o aderenţă mai bună pe suprafeţe umede şi alunecoase. Acestea sunt acoperite cu mici fante cunoscute sub numele de lameluri, care creează sute de muchii mici suplimentare. Aceste muchii vă oferă o aderenţă suplimentară pe drum în timpul iernii. Canelurile mai adânci pot deplasa zăpada şi apa mult mai bine decât anvelopele obişnuite. În acelaşi timp, modelul benzii de rulare va colecta zăpada pentru a îmbunătăţi aderenţa.
Anvelopele de iarnă pot oferi o creştere de 25-50% a aderenţei faţă de anvelopele obişnuite. De asemenea, acestea sunt fabricate dintr-un tip diferit de cauciuc care rămâne rigid la temperaturi mai scăzute.

mediafax.ro

Noutați dupa tema