Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Cum rezistă vinilurile în plină eră digitală?

Cum rezistă vinilurile în plină eră digitală?

Iubitorii de muzică merg contra curentului – aleg pick-upul şi discurile de vinil în defavoarea platformelor digitale pe care pot asculta muzică în ziua de azi, cum ar fi Spotify sau YouTube Music. Acest trend, care a început să se contureze încă de acum 6-7 ani, le-a dat încredere colecţionarilor înrăiţi de viniluri, care au decis să facă din pasiunea lor un business în toată regula şi să deschidă magazine de muzică, pe raftul cărora au adunat mii de titluri, artişti şi albume.

Pick-upul şi discurile de vinil, simboluri ale anilor '60-'70, reînvie şi sunt din nou în atenţia românilor, care vor să aibă fizic în casă, fie pe rafturile din sufragerie, fie depozitate în cutii, unele peste altele, albumele muzicale şi artiştii preferaţi. Am putea spune că cei mai mulţi merg chiar contra curentului, căci pun pick-upul înaintea platformelor digitale pe care pot asculta muzică în ziua de azi, cum ar fi Spotify sau YouTube Music. Acest trend, care a început să se contureze în rândul iubitorilor de muzică încă de acum 6-7 ani, le-a dat încredere colecţionarilor înrăiţi de viniluri.

Ei au decis să facă din pasiunea lor un business în toată regula şi să deschidă magazine de muzică, pe raftul cărora au adunat mii de titluri, artişti şi albume, toate adăpostite în discuri de vinil. David Sugar, un mare colecţionar de viniluri, a deschis magazinul MeloMelanj la Cluj în vara anului 2021, iar până acum a adunat pe rafturile acestuia circa 6.000 de discuri, care cuprind până la 1.200 de titluri de piese. El visa să aibă un magazin de muzică încă din copilărie, însă pandemia a fost momentul în care a simţit că are la dispoziţie timpul necesar pentru a face acest pas. „Povestea este destul de clasică - eram mic, ascultam discuri de poveşti, apoi am început să ascult muzică pe disc, după care a venit era digitală cu MP3-uri şi casete. Însă formatul clasic, analog al muzicii mi-a rămas mereu în minte.

Acum vreo 8-9 ani am reînceput să colecţionez muzică şi mi s-a reactivat visul din copilărie, acela de a avea un magazin de muzică. Acest proiect îmi întreţine mie nevoia de colecţionare. Avem, în mod curent, între 700 şi 1.200 de titluri în stoc, adică 6.000 de discuri în magazin. Colecţia mea personală cuprinde circa 3.000-5.000 de bucăţi”, a spus antreprenorul. Magazinul funcţionează în cadrul centrului civic Casa TIFF din Cluj. Anul trecut, în noiembrie, David Sugar a lansat şi varianta online a magazinului MeloMelanj, însă este de părere experienţa cumpărăturilor din magazinul fizic rămâne elementul de bază în afacerea sa. Pe site, explică el, oamenii intră, caută un disc şi îl cumpără. Însă, în magazinul fizic, aceştia intră, petrec ceva timp, pun întrebări, pe fundal merge o muzică şi de cele mai multe ori ajung să cumpere mai multe discuri, nu doar unul singur. Discurile care ajung pe raft, precizează acesta, vin din import din UE, dar şi de la diverse case de discuri independente. Antreprenorul consideră că o parte din misiunea sa este să aibă cât mai multe discuri autohtone în magazin. MeloMelanj are o plajă destul de largă de clienţi, astfel că cel mai tânăr are între 12 şi 16 ani, preferinţele acestuia fiind hip-hop alternativ sau pop, însă în magazin intră şi oameni care au 45 de ani sau mai mult. „Multe discuri pot fi privite de clienţi şi ca nişte piese de artă. Unii oameni simt nevoia de a deţine şi ceva fizic, cum ar fi un astfel de disc”, afirmă antreprenorul. Un disc comercializat în magazinul MeloMelanj costă între 150 şi 175 de lei. Într-o lună bună, afirmă David Sugar, vânzările magazinului ajung la circa 10.000 de euro. Dragostea pentru vechile viniluri există şi în Capitală. Alexandru Duma strânge viniluri de aproape douăzeci de ani şi a ajuns să aibă, în mansarda casei sale, o colecţie ce cuprinde aproximativ 20.000 de bucăţi. În urmă cu aproape două luni, el a hotărât să deschidă magazinul Near Mint la Bucureşti, unde a adunat circa 10.000 de viniluri japoneze şi americane.

businessmagazin.ro

Noutați dupa tema