Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Secretul pentru success vine de la Davos: Mergeţi la petreceri cât mai des, intraţi în cele mai plictisitoare conversaţii şi creaţi conexiuni cu oameni puternici. Acesta este motto-ul celor mai influenţi oameni din lume care o dată pe an se adună în Elveţia pentru a-şi ridica imperiile la un nou nivel

Secretul pentru success vine de la Davos: Mergeţi la petreceri cât mai des, intraţi în cele mai plictisitoare conversaţii şi creaţi conexiuni cu oameni puternici. Acesta este motto-ul celor mai influenţi oameni din lume care o dată pe an se adună în Elveţia pentru a-şi ridica imperiile la un nou nivel

Adevăraţii experţi de la Davos ştiu cum să scape de o conversaţie lungă, plictisitoare sau - oroare!- cu un partener de conversaţie cu statut scăzut. Nick Studer, şeful firmei de consultanţă Oliver Wyman Group şi un participant de mult timp la Davos, crede că există valoare în toate tipurile de conversaţii.

Majoritatea oamenilor îi urmează exemplul, a spus el, „atâta timp cât închei în mod corespunzător şi politicos”.

Fără „Windexing”

O mare regulă nescrisă de la Davos este ceea ce directorul financiar Anthony Scaramucci a ajuns să descrie drept "Windexing".

Să zicem că discutaţi cu cineva interesant, dar observaţi cu coada ochiului că premierul britanic sau un cunoscut miliardar-antreprenor intră într-o cameră. S-ar putea să simţiţi brusc nevoia de a trece mai departe şi să priviţi pe lângă persoana cu care vorbiţi „ca şi cum ar fi un geamde sticlă”, a spus Scaramucci.
Forumul Economic Mondial anual aduce laolaltă brokerii de putere ai planetei pentru întâlniri de dimineaţă până la miezul nopţii, la o cafea, cocktailuri şi fondue. Pentru miile de directori executivi, miliardari, intelectuali şi lideri mondiali care se adună la Davos, cadrul este de neegalat în ceea ce priveşte potenţialul său de a crea relaţii, de a încheia acorduri şi de a împărtăţşi idei măreţe pentru anul următor, scrie Wall Street Journal.

Pentru a profita de oportunitate şi a o transforma în conexiuni reale, este nevoie de îndemânare, îndrăzneală şi capacitatea de a gândi clar. Ce să faci dacă îl vezi pe Sting în lift? Cum să ştii dacă un tête-à-tête merită mai mult de un minut din timpul tău? Şi cum să ghiceşti importanţa cuiva fără să te uiţi la insigna pe care o poartă?

Trucurile celor care fac valuri la Davos se pot aplica la orice întâlnire de afaceri sau cocktail, indiferent că persoana cu care urmează să vă întâlniţi face sau nu parte din lumea VIP-urilor.

Fii atent la nume şi locuri

Pentru directorul executiv al Salesforce, Marc Benioff, pentru a profita la maximum de această reuniune de mare putere, este nevoie de o locaţie - în acest caz, în vârful unei scări din Centrul de Congres Davos, principalul centru al evenimentului.

Starul de la Davos spune că plănuieşte să petreacă o oră în fiecare zi a forumului cocoţat acolo sau pe un hol adiacent. De ce? Într-o singură oră - în mijlocul unui calendar încărcat de întâlniri, prânzuri, cine şi alte angajamente - ar putea vedea 100 de persoane pe care altfel nu le-ar întâlni tot anul.

Conversaţiile plictisitoare pot ascunde oportunităţi de business

Aşezaţi lângă un oaspete necunoscut la cină sau la prânz, mai mulţi directori executivi au declarat că nu sunt mai presus de a căuta pe ascuns pe sub masă pe Google, citind pe furiş despre tovarăşii lor de masă de la Davos pentru a face o conversaţie mai bună sau pentru a înţelege ce anume fac aceştia.

Atunci când se prezintă cuiva nou, Cohn le oferă oamenilor "cârlige" de conversaţie de care să se agaţe. Pentru ea, acest lucru înseamnă să explice că este şi investitor, cu sediul în New York, şi o pasionată de fitness cu dragoste pentru kettlebells. Acest stimulent pentru a sparge gheaţa îi îndeamnă adesea pe oameni să îşi detalieze propriile rutine de fitness.
„Nu fiţi acea persoană”.

În schimb, cereţi-vă scuze pentru că a fost nevoie să încheiaţi conversaţia, a spus el, şi oferiţi-vă să reveniţi dacă mai aveţi timp.

Scaramucci, fondator al firmei de investiţii cu fonduri speculative SkyBridge Capital şi, pentru foarte scurt timp, director de comunicare al administraţiei Trump, a început să călătorească la Davos în 2007.

El găzduieşte acolo, în fiecare an, o seară de vinuri populară şi foarte frecventată. De-a lungul timpului, el a învăţat o tactică pentru a intra la o petrecere la care trebuie să participe - chiar şi atunci când nu este invitat.

„Mă bag la fiecare petrecere la care pot să mă bag”, a spus Scaramucci.

businessmagazin.ro

Noutați dupa tema