Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Prețul mediu al importurilor de benzină în Moldova în 2021 a crescut cu 46% în dolari, de la 510,6 dolari pe tonă în ianuarie la 745,5 dolari pe tonă în decembrie.

Prețul mediu al importurilor de benzină în Moldova în 2021 a crescut cu 46% în dolari, de la 510,6 dolari pe tonă în ianuarie la 745,5 dolari pe tonă în decembrie.

Aceste date se regăsesc în raportul Agenției Naționale pentru Reglementare în Energetică privind importurile de produse petroliere de anul trecut. După cum am menționat, în ianuarie 2021 prețul mediu al importurilor de benzină în țara noastră a fost de 510,6 dolari pe tonă, în februarie - 544,4 dolari pe tonă, în martie - 630 dolari, în aprilie - 640,4 dolari pe tonă, În mai - 679,1 dolari pe tonă, în iunie - 688 dolari pe tonă, în iulie - 739,4 dolari pe tonă, în august - 750 dolari pe tonă, în septembrie - 755,4 dolari pe tonă, în octombrie - 803,3 dolari pe tonă, în noiembrie - 828,9 dolari pe tonă și în decembrie - 745,5 dolari pe tonă. Astfel, cea mai mare valoare a acestuia anul trecut a fost înregistrată în noiembrie - 828,9 dolari pe tonă. În același timp, în valută națională, prețul mediu de import al benzinei în Moldova a crescut cu 46,2% în 2021 - până la 13232 lei pe tonă. În luna ianuarie a anului trecut a fost de 9051 lei pe tonă, în februarie - 9650 lei, în martie - 11168 lei, în aprilie - 11693 lei, în mai - 12053 lei, în iunie - 12211 lei, în iulie - 13331 lei, în august - 13294 lei, în septembrie - 13338 lei, în octombrie - 14019 lei, în noiembrie - 14565 lei și în decembrie - 13232 lei pe tonă. Principalii factori care au influențat evoluția actuală a prețurilor de import pentru principalele produse petroliere și gaz lichefiat au fost tendințele de pe bursele regionale. // 17.05.2022 – InfoMarket

Noutați dupa tema