Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Tinerii cu vârste de peste 18 ani vor primi de la stat un "voucher cultural" - un bilet digital pentru bunuri și servicii de la instituțiile culturale din țară.

Tinerii cu vârste de peste 18 ani vor primi de la stat un "voucher cultural" - un bilet digital pentru bunuri și servicii de la instituțiile culturale din țară.

Acest lucru este prevăzut în regulamentul aprobat de guvern al Programului național de vouchere culturale. Documentul stabilește normele și procedurile generale de punere în aplicare a programului, inclusiv principiile de acordare și utilizare a voucherului, criteriile de selecție a furnizorilor de produse și servicii culturale și mecanismul de cooperare între toate părțile implicate în program. Se aprobă ca valoarea nominală a voucherului să fie de 1.000 de lei pentru anul 2022. Suma va fi revizuită în funcție de situația economică a țării și de posibilitățile bugetului de stat. Ministrul Culturii, Sergiu Prodan, a declarat că programul va fi lansat peste o săptămână. Fondurile pentru "voucherul cultural" pentru toți beneficiarii vor fi planificate de Ministerul Culturii - acestea vor fi distribuite prin intermediul MPay către furnizorii de servicii culturale. Lista furnizorilor de servicii va fi aprobată de Ministerul Culturii. Fiecare cetățean major va putea utiliza voucherul pe parcursul unui an calendaristic, accesând site-ul furnizorului, unde, printr-o aplicație specială dezvoltată de Agenția Servicii Publice, va trebui să se autentifice cu ajutorul MPass cu semnătură electronică și să utilizeze voucherul cultural. Voucherul va fi personalizat, iar biletul la un eveniment cultural cumpărat prin intermediul voucherului cultural nu trebuie să fie transmis unor terțe părți. Programul de vouchere culturale are ca scop facilitarea și îmbunătățirea integrării tinerilor în viața culturală a țării, promovarea și dezvoltarea valorilor culturale, sprijinirea instituțiilor culturale și creșterea concurenței între acestea prin diversificarea produselor și serviciilor. // 09.11.2022 – InfoMarket

Noutați dupa tema