Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Cabinetul de miniștri al Republicii Moldova a aprobat un acord interguvernamental cu România privind crearea unui nou punct rutier de trecere a frontierei la frontiera de stat Leova-Bumbăta.

Cabinetul de miniștri al Republicii Moldova a aprobat un acord interguvernamental cu România privind crearea unui nou punct rutier de trecere a frontierei la frontiera de stat Leova-Bumbăta.

Documentul a fost semnat de către părți la București, la 22 august. Amintim că, în conformitate cu prevederile acordului menționat, punctul de control Leova-Bumbata va fi deschis după crearea infrastructurii corespunzătoare, precum și asigurarea personalului necesar în conformitate cu normele și standardele existente. Înființarea punctului va face trecerea frontierei mai rapidă și mai ușoară pentru persoane și vehicule, va fluidiza traficul transfrontalier și va reduce timpul de așteptare la alte puncte de control la frontiera de stat, care sunt acum mai solicitate. În plus, noul punct de trecere a frontierei va contribui la îmbunătățirea capacității de tranzit a vehiculelor prin Moldova, la dezvoltarea unei rețele de rute comerciale pentru traficul transfrontalier și la creșterea nivelului de securitate atât la nivel național, cât și regional. Anterior, Guvernul a menționat că între localitățile Leova (RM) și Bumbăta (România) va fi construit un pod de pontoane peste râul Prut. Vehiculele cu o greutate maximă de 40 de tone vor putea trece acest punct de control. În același timp, dacă va fi necesar, părțile vor putea conveni asupra limitării transportului anumitor bunuri prin acest punct de control. Potrivit Guvernului, în prezent, din cauza crizei din Ucraina, tranzitul de vehicule și mărfuri din Moldova spre Uniunea Europeană și înapoi a crescut semnificativ. La frontiera moldo-română s-au format cozi lungi de camioane, în special de vehicule grele care transportă mărfuri, inclusiv cereale din Ucraina. Astfel, crearea noului punct de trecere a frontierei va redirecționa fluxul de vehicule de la alte puncte de trecere a frontierei și va reduce timpul de trecere a frontierei. // 01.09.2022 - InfoMarket

Noutați dupa tema