Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Parlamentul European aprobă acordurile UE cu Moldova și Ucraina pentru facilitarea transportului transfrontalier de mărfuri

Parlamentul European aprobă acordurile UE cu Moldova și Ucraina pentru facilitarea transportului transfrontalier de mărfuri

Noile acorduri de transport rutier ale UE cu Moldova și Ucraina vor înlocui acordurile bilaterale de transport existente cu țările UE și vor simplifica temporar transportul rutier de mărfuri, permițând transportatorilor ucraineni, moldoveni și europeni să tranziteze teritoriile celorlalți și să opereze între ei fără a avea nevoie de autorizații. Acordurile fac parte din răspunsul UE la întreruperile din sectorul transporturilor din Ucraina și Moldova cauzate de invazia Rusiei în Ucraina. Întrucât spațiul aerian al Ucrainei este închis traficului civil, iar exporturile maritime sunt sever restricționate, Ucraina trebuie să găsească rute rutiere alternative pentru a-și exporta stocurile de cereale, combustibil, alimente și alte bunuri relevante, a declarat Parlamentul European. Moldova suferă în mod similar, având nevoie de rute de tranzit alternative prin UE și de asistență în ceea ce privește tranzitul mărfurilor ucrainene pe teritoriul său. Acordurile semnate de Republica Moldova și Ucraina cu UE vor înlocui acordurile bilaterale de transport existente cu țările UE. Acestea vor facilita temporar transportul rutier de mărfuri, permițând transportatorilor ucraineni, moldoveni și europeni să opereze fără a avea nevoie de autorizații. Raportorul Parlamentului European, Marian-Jean Marinescu, a declarat că, din moment ce rutele tradiționale de transport au fost blocate, trebuie găsite căi alternative de transport al cerealelor și al altor bunuri relevante din și către Ucraina și Moldova. "Datorită noilor acorduri semnate, putem crește nivelul exporturilor și importurilor pe cale rutieră fără a crea probleme la punctele de trecere a frontierei. Acest lucru nu numai că reduce riscul unei crize alimentare globale, dar reprezintă, de asemenea, un pas spre consolidarea în continuare a relațiilor de transport dintre UE și aceste țări", a declarat el. Ambele acorduri sunt valabile cu titlu provizoriu începând cu 29 iunie 2022. După ce Parlamentul European a dat undă verde, acordurile au nevoie acum de aprobarea oficială a Consiliului UE. // 10.11.2022 - InfoMarket.

Noutați dupa tema