Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Moldova și Ucraina vor semna în cel mai scurt timp un acord interguvernamental privind construcția podului rutier Cosăuți-Yampol

Moldova și Ucraina vor semna în cel mai scurt timp un acord interguvernamental privind construcția podului rutier Cosăuți-Yampol

Acordul a fost anunțat de către președintele Republicii Moldova, Maia Sandu, în cadrul unei conferințe de presă susținute luni, 1 iunie, cu ocazia Summit-ului comunității politice europene. Ea a menționat că a convenit să semneze acordul cât mai curând posibil în timpul unei întrevederi cu președintele ucrainean Volodymyr Zelenski în marja summitului. Amintim că, la 23 februarie 2022, Cabinetul de Miniștri al Republicii Moldova a aprobat semnarea acordului interguvernamental privind construcția unui pod rutier între Moldova și Ucraina pentru traversarea râului Nistru Cosăuți-Yampol. Podul urmează să fie construit la frontiera moldo-ucraineană, în zona Cosăuți - Yampol, până la sfârșitul anului 2023, și va avea o lungime de 641 de metri, două benzi de circulație, două benzi de siguranță, două piste de biciclete, două trotuare și un pod supraînălțat de 667 de metri pe partea ucraineană. Construcția podului rutier de frontieră va conecta infrastructura rutieră dintre state, pe traseul T-02-02 Mogilev-Podolski-Yampol-Krîjopol-Berșad-Uman (Ucraina) și drumul național R14.1 R14-Cosăuți - granița cu Ucraina (Moldova). În plus, rețeaua rutieră care traversează partea de est a Moldovei va fi conectată la rețeaua rutieră internațională, ceea ce va facilita comerțul pe piețele interne și internaționale. Aceștia au precizat că guvernul ucrainean va finanța proiectul tehnic al podului, inclusiv construcția acestuia, precum și construcția infrastructurii de însoțire pe teritoriul său, iar guvernul moldovean va construi infrastructura rutieră pe teritoriul Republicii Moldova. Costurile pentru construcția drumului de acces la pod pe teritoriul Republicii Moldova au fost estimate la 900 de milioane de lei. Grupul de companii Autostrada a fost ales ca antreprenor de construcții în Ucraina. În mai 2021, Serviciul de drumuri din regiunea Vinniția a anunțat o licitație pentru construcția unui pod peste râul Nistru în apropierea orașelor Yampol și Cosăuți. ”Autostrada” a câștigat licitația și a promis să construiască acest obiect pentru 3 miliarde 386 de milioane de grivne. Autoritățile moldovenești și ucrainene au declarat că realizarea podului Iampol-Cosăuți va crea cea mai rapidă rută din regiunea centrală a Ucrainei către Europa Centrală și de Sud-Est. De asemenea, s-a menționat că podul peste Nistru are o importanță strategică pentru Republica Moldova, deoarece va reduce semnificativ timpul de călătorie de la Chișinău la Kiev. // 05.06.2023 – InfoMarket

Noutați dupa tema