Noutaţi

Măsuri inflaționiste în condițiile unei inflații ridicate sau așteptarea politicii Stop-and-Go a Băncii Naționale a MoldoveiDatele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 August, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Exportatorii fac lucruri neobişnuite pentru a atenua criza de containere

Exportatorii fac lucruri neobişnuite pentru a atenua criza de containere

Coreea de Sud a pus în circulaţie nouă nave suplimentare pe ruta Trans-Pacific pentru a ajuta producătorii locali ♦ Compania naţională de căi ferate a Indiei a transportat gratuit containere goale din depozite interioare în porturile maritime.
Unii dintre cei mai mari exportatori din Asia acţionează pentru a atenua criza de containere de transport pe mare care pune în pericol comerţul internaţional, scrie Bloomberg.
Compania naţională de căi ferate a Indiei a transportat gratuit containere goale din depozite inte-rioare, cum ar fi cele din Delhi, în porturile mari¬time. Coreea de Sud a pus în circulaţie nouă nave suplimentare pe ruta Trans-Pacific pentru a ajuta pro¬ducătorii locali, în timp ce constructorul naval din China Cosco Shipping Heavy In¬dustry, controlat de stat, a modificat cel puţin un transportator de hârtie şi celuloză nou construit pentru a putea transporta containerele.
Companiile de stat şi guvernele lucrează rapid pentru a atenua perturbările de pe partea de ofertă a comerţului global care riscă să provoace pierderea unor afaceri, deşi porturile congestionate, cum ar fi Los Angeles, produc întârzieri la import, iar costurile de transport rămân ridicate. Economiile asiatice rămân profund dependente de exporturile către Europa şi America de Nord pentru a umple cuferele guvernelor. „Statul are un rol mult mai mare în cadrul transportului maritim în Asia, cu participaţii la numeroase linii de transport maritim, şan¬tiere navale şi ter-minale“, a declarat Simon Heaney, mana¬ger la Drewry Shipping Consultants Ltd. „Această influenţă este mult mai puţin răspândită în alte părţi din lumea.“
Indian Railways discută dacă actuala sa reducere de preţ de 25% pentru mutarea containerelor goale de-a lungul unor rute trebuie extinsă dincolo de luna martie.
Transportatorul a oferit servicii gratuite cel puţin de două ori anul trecut şi nu a exclus renunţarea din nou la toate taxele.
Dar chiar şi ţările mai puţin dependente de exporturi decât China sau Coreea de Sud caută modalităţi de a debloca arterele comerciale globale.
UTLC Eurasian Rail Alliance a redus tarifele în aprilie anul trecut pentru transportul containerelor goale prin legătura sa Europa-China. Compania formată de căile ferate de stat din Rusia, Kazahstan şi Belarus a spus că acest lucru ar ajuta la „evitarea penuriei de containere pentru încărcare în China“.

Zf.ro

Noutați dupa tema