Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

China a investit o sumă astronomică în industria mașinilor electrice. „Guvernele occidentale au pierdut timpul”

China a investit o sumă astronomică în industria mașinilor electrice. „Guvernele occidentale au pierdut timpul”

China a cheltuit peste 230 miliarde de dolari în mai mult de un deceniu pentru a-şi dezvolta industria de maşini electrice, potrivit unei analize publicate joi de Centrul de Studii Strategice şi Internaţionale din SUA, transmite Reuters. În schimb, Statele Unite ale Americii nu au aplicat măsuri pentru favorizarea acestui sector.
Amploarea sprijinului guvernamental reprezintă 18,8% din vânzările totale de maşini electrice între 2009 şi 2023, a declarat Scott Kennedy, directorul pentru afaceri şi economie chineză la CSIS, notează News.ro.
El a observat că raportul dintre aceste cheltuieli şi vânzările de vehicule electrice a scăzut de la peste 40% în anii anteriori anului 2017, la puţin peste 11% în 2023.
Informaţiile survin în timp ce UE intenţionează să impună tarife la importurile de maşini electrice chinezeşti, pentru utilizarea subvenţiilor în producţia acestora.
Luna trecută, SUA au anunţat că vor creşte tarifele la importurile de vehicule electrice chinezeşti la 100%.
Kennedy a subliniat că sprijinul Beijingului pentru maşinile electrice a inclus politici non-monetare care au favorizat producătorii auto autohtoni în detrimentul celor străini.
Dar el a remarcat, de asemenea, că SUA nu au creat condiţii la fel de atractive ca şi China pentru dezvoltarea propriei industrii de maşini electrice.
„Guvernele occidentale au pierdut timpul”
„Există câteva excepţii, dar, în general, producătorii de automobile şi guvernele occidentale au pierdut timpul şi nu au fost suficient de agresivi”, a spus el.
Kennedy a prezentat şapte iniţiative politice, într-un raport în urmă cu patru ani, despre potenţialele tensiuni comerciale din cauza maşinilor electrice chinezeşti.
Subvenţiile guvernamentale nu au mers neapărat direct în dezvoltarea maşinilor. În primii ani ai dezvoltării vehiculelor electrice din China, Ministerul Finanţelor a declarat că a descoperit că cel puţin cinci companii au înşelat guvernul cu peste 1 miliard de yuani (140 de milioane de dolari).
Vehiculele fabricate în China au beneficiat, de asemenea, de pe urma pătrunderii din ce în ce mai mari a maşinilor electrice în ţară, reducând piaţa, cândva profitabilă, a vehiculelor alimentate cu combustibili convenţionali pentru producătorii auto străini.
Concurenţa este atât de acerbă încât analiştii Bank of America au declarat săptămâna aceasta că marii producători auto americani ar trebui să părăsească China şi să-şi concentreze resursele în altă parte.
Producătorii chinezi au făcut progrese
„Analiştii auto independenţi şi producătorii auto occidentali cu care am vorbit sunt toţi de acord că producătorii chinezi de mașini electrice şi producătorii de baterii au făcut progrese extraordinare şi trebuie luaţi în serios”, a spus Kennedy.
Dar el a subliniat că sprijinul guvernamental extins şi creşterea pieţei pentru companiile chineze de vehicule electrice încă nu au crescut semnificativ profiturile.
„Într-o economie de piaţă care funcţionează bine”, a spus el, „firmele şi-ar evalua cu mai multă atenţie investiţiile în noi capacităţi, iar apariţia unui decalaj atât de puternic între cerere şi ofertă ar duce probabil la consolidarea industriei”.
Profitul net pe maşină al BYD a scăzut în ultimele 12 luni la echivalentul a 739 de dolari, conform analizei CLSA din primul trimestru. Cel al Tesla a scăzut la 2.919 de dolari, arată datele.
Războiul din industria mașinilor electrice
Industria vehiculelor electrice s-a confruntat în ultimul an cu un război intens al preţurilor, companiile auto fie reducând preţurile, fie lansând linii de produse la preţuri mai mici.
Startupul chinezesc de maşini electrice Nio, care încă operează cu pierderi, a declarat luna trecută că se aşteaptă ca aproximativ 10 producători auto să piardă pe piaţa din China, lăsând 20 până la 30 de jucători.
SUA şi-au sporit eforturile pentru a sprijini maşinile electrice. Legea de reducere a inflaţiei, semnată în august 2022, a alocat 370 de miliarde de dolari pentru promovarea tehnologiilor curate.
Kennedy a subliniat că legislaţia americană oferă un credit de 7.500 de dolari pentru achiziţiile de maşini electrice eligibile. Aceasta este în contrast cu suportul mediu chinezesc pe achiziţie de maşini electrice de 4.600 de dolari în 2023 – care este în scădere de la 13.860 de dolari în 2018.

Hotnews.ro

Noutați dupa tema