Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Austria introduce „Schnitzel Bonus” pentru a salva hanurile de schimbările demografice

Austria introduce „Schnitzel Bonus” pentru a salva hanurile de schimbările demografice

Austriacul Michael Stich poate răsufla uşurat, graţie unei subvenţii regionale supranumite „Schnitzel Bonus” care va putea salva hanul familiei, „Gasthaus Stich”, unde de trei generaţii se strânge tot satul, o convivialitate rurală pe care autorităţile încearcă să o salveze, scrie agenția AFP, citată de Agerpres.
„Ne dau 10.000 de euro, un ajutor care ne permite să ne menţinem pe linia de plutire, în condiţiile în care preţurile la gaze şi electricitate au explodat, şi să avem locul nostru în sat, la fel ca şi biserica, primăria sau cazarma de pompieri”, spune Stich, în vârstă de 39 de ani.
La începutul anului, acesta a preluat o afacere începută de bunicii săi în 1967 la Pfosing, un sătuc cu 300 de locuitori din regiunea viticolă Weinviertel, la nord de capitala Viena.
Această regiune guvernată de conservatori şi extrema dreaptă a introdus acest bonus la începutul anului pentru a încerca salvarea bucătăriilor tradiţionale în zonele rurale, în momentul în care ţesătura socială a satului începe să se destrame.
Ideea de bază este apărarea aşa-numitei „Leitkultur” („cultura dominantă”), un concept născut în Germania în anii 1990 şi foarte drag cancelarului austriac de dreapta Karl Nehammer.
Hanurile de la țară, un simbol al culturii austriece
Atunci când „Gasthaus Stich” a început să funcţioneze, locuitorii din Pfosing se strângeau aici pentru a sărbători botezuri şi căsătorii, dar şi pentru a-şi plânge morţii. Se jucau cărţi şi se soluţionau, amiabil, conflictele între vecini la un pahar de şnaps.
„Un adevărat rol social”, spune Hermann, tatăl lui Michael Stich, potrivit căruia hanul este „sufletul comunităţii” şi de aceea s-a luptat pentru ca el să nu fie închis, cum s-a întâmplat în multe alte locuri.
Într-un sfert de secol unul din trei hanuri s-a închis în Austria Inferioară. Motivele țin de depopularea satelor, modificarea obiceiurilor de consum, creşterea costurilor sau căutarea unei meserii mai uşoare.
În acest context deja dificil, restricţiile sanitare introduse în timpul pandemiei de Covid-19 au sfârşit prin a-i descuraja pe cei care doreau să păstreze tradiţia.
Criteriile pe care trebuie să le îndeplinească restaurantele pentru a primi subvenția „Schitzel Bonus”
Criteriile care trebuie îndeplinite pentru a primi subvenţia: deschiderea unui han într-un sat unde nu există un astfel de stabiliment sau preluarea hanului de la precedentul proprietar şi oferirea de meniuri tipic regionale de-a lungul întregului an.
Meniul, pus la punct de-a lungul deceniilor, include popularul „Schnitzel” sau friptură de porc, dar şi specialităţi sezoniere, precum gâsca, care este degustată toamna. Totul într-un decor rustic, cu trofee de vânătoare pe pereţi şi mese de lemn, cu posibilitatea de a lua masa pe terasă, cu un pahar de vin local.
Localurile care vând pizza sau kebab nu sunt eligibile, precizează politicianul Kurt Hackl, responsabil de implementarea măsurii. Un membru al partidului conservator OVP al lui Karl Nehammer, Hackl dezminte că ar fi vorba de „discriminare”, cum spun cei din mass-media care critică măsura.
„La început a existat o oarecare teamă, pentru că suntem în coaliţie cu partidul de extremă dreapta, dar noi vrem doar să menţinem convivialitatea, pentru a ne asigura să astfel de locuri de întâlnire vor supravieţui”, spune Kurt Hackl.
Ce spune un economist austriac despre măsură
În principiu, Oliver Fritz, economist la institutul de studii economice Wifo, nu crede că este „ilegal” că autorităţile publice „intervin pentru a se asigura că astfel de locuri de întâlnire supravieţuiesc”.

Însă, chiar dacă fondurile alocate par a fi modeste la acest moment, Oliver Fritz crede că trebuie avut grijă ca să nu apară o situaţie în care proprietarii de hanuri încasează bonusul fără a avea nevoie cu adevărat de sprijin.
Şi „să fim sinceri, nu prea are importanţă dacă este vorba de schintzel sau kebab, funcţia socială este aceeaşi”, spune economistul.

„Atunci când cererea evoluează şi când tinerii preferă să mănânce altceva, atunci trebuie să te adaptezi, pentru că a merge contra curentului este extrem de dificil”, apreciază Oliver Fritz.

Hotnews.ro

Noutați dupa tema