Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

China le-a spus producătorilor săi auto să își oprească investițiile în țările UE ce au susținut noile taxe vamale pentru mașinile electrice chinezești. Cum a votat România

China le-a spus producătorilor săi auto să își oprească investițiile în țările UE ce au susținut noile taxe vamale pentru mașinile electrice chinezești. Cum a votat România

Guvernul de la Beijing a transmis producătorilor auto chinezi să își oprească investițiile majore în țările europene care susțin creșterea taxelor vamale pentru mașinile electrice importate din China, au declarat pentru Reuters două surse informate despre situație.
Noile taxe vamale ale UE pentru importurile de autoturisme electrice din China, care pot ajunge până la 35,3%, urmează să intre în vigoare joi, după ce au fost introduse inițial ca măsură temporară.
Zece țări membre ale UE, printre care Franța, Polonia și Italia au votat la începutul lunii octombrie pentru permanentizarea taxelor, după ce investigația declanșată anul trecut de Comisia Europeană a concluzionat că subvențiile masive primite de producătorii chinezi din partea statului reprezintă o formă de concurență neloială.
Alte 5 state membre ale UE, printre care Germania, au votat luna aceasta împotriva măsurii, în timp ce 12 s-au abținut. România s-a numărat printre țările care s-au abținut, guvernul considerând că nu a primit suficiente date din partea Comisiei Europene în ceea ce privește concluziile investigației sale.
Sursele Reuters afirmă că guvernul chinez le-a transmis producătorilor auto pe 10 octombrie, în cadrul unei întâlniri în spatele ușilor închise ce a avut loc la ministerul comerțului de la Beijing, că ar trebui să își pună pe pauză investițiile majore, precum cele în uzine, în țările care au susținut creșterea taxelor vamale.
Guvernul chinez îndeamnă la „prudență” în cazul țărilor care s-au abținut de la vot
Cele două surse Reuters, care au cerut să fie citate sub condiția anonimității din cauza naturii secrete a întâlnirii, afirmă că solicitarea a fost formulată în contextul în care guvernul de la Beijing încearcă pe canalele diplomatice să obțină din partea UE măsuri alternative taxelor vamale pentru mașinile electrice.
Mai mulți producători auto din străinătate au participat de asemenea la întâlnire, cei prezenți fiind încurajați să fie prudenți cu privire la investițiile lor în țările care s-au abținut de la vot, ca România. În schimb, participanții au fost „încurajați” să investească în țările care au votat împotriva taxelor vamale. Cele 5 au fost Germania, Ungaria, Slovacia, Slovenia și Malta.
Deși au votat pentru taxele vamale, Italia și Franța se numără printre țările europene care au curtat producătorii auto din China să investească în economiile lor.
SAIC, al doilea cel mai mare exportator auto din China, este în procesul de selectare a unui nou loc pentru o fabrică de autoturisme electrice în Europa. Separat, compania plănuia să își deschidă în Franța al doilea său centru de componente auto din Europa, pentru a răspunde cererii tot mai mare pentru mașinile sale din brandul MG.
Guvernul italian poartă la rândul său negocieri cu Chery, cel mai mare producător auto din China raportat la exporturi, dar și cu alte companii precum Dongfeng Motor, pentru posibile investiții.
Cel mai mare producător de mașini electrice din lume va deschide o fabrică în Ungaria
BYD în schimb, care anul trecut a depășit Tesla pentru a deveni cel mai mare producător de mașini electrice din lume, construiește o uzină majoră în Ungaria, la Szeged.
Două surse separate ale jurnaliștilor de la Reuters afirmă că BYD analizează de asemenea posibilitatea de a-și muta sediul european din Olanda în Ungaria. Dacă va fi luată, decizia ar urma să fie justificată prin creșterea costurilor în Olanda.
Reprezentanților producătorilor auto li s-a transmis de asemenea în cadrul întâlnirii ce a avut loc pe 10 octombrie la Beijing că ar trebui să evite discuțiile separate privind investițiile cu diferitele guverne din UE și să țină în schimb discuții colective.
Directiva transmisă de guvernul chinez companiilor auto vine după un avertisment asemănător din luna iunie, când ministerul comerțului de la Beijing a îndemnat la evitarea investițiilor în țări ca India și Turcia.

Hotnews.ro

Noutați dupa tema