Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Ford anunță că va concedia încă 4.000 din angajații săi din Europa

Ford anunță că va concedia încă 4.000 din angajații săi din Europa

Ford a declarat miercuri că va reduce cu aproximativ 14% forța sa totală de muncă din Europa, invocând pierderi semnificative în ultimii ani, agravate de cererea slabă pentru vehiculele electrice, lipsa sprijinului guvernamental pentru electrificare și concurența în creștere, relatează Reuters.
Compania americană devine astfel ultimul producător auto, după Nissan, Stellantis și General Motor, care reduce costurile pe măsură ce industria se confruntă în Europa cu o concurență tot mai mare din partea rivalilor chinezi, o cerere în scădere în China și provocările tranziției la mașini electrice, care rămân prea scumpe pentru majoritatea consumatorilor.
Ford a anunțat că cele 4.000 de disponibilizări vor viza în principal uzinele sale din Germania și Marea Britanie. La nivel global, concedierile reprezintă aproximativ 2,3% din forța de muncă totală a Ford, care numără 174.000 de angajați.
Agenția Reuters notează că aceste măsuri vor reprezenta o lovitură majoră pentru Germania, cea mai mare economie a Europei și cel mai mare producător auto, unde inclusiv Volkswagen dorește să închidă fabrici, să reducă salariile și să elimine mii de locuri de muncă pentru a-și îmbunătăți competitivitatea.
Criza politică tot mai profundă de la Berlin adaugă, de asemenea, incertitudine pentru producătorii auto germani care se confruntă cu tensiuni comerciale în creștere cu China și victoria lui Donald Trump la alegerile din SUA.
Ford a spus că disponibilizările din Europa ar trebui să se finalizeze până la sfârșitul anului 2027.
Vânzările Ford au scăzut puternic în Europa
Producătorii auto europeni „se confruntă cu obstacole competitive și economice semnificative, abordând în același timp o nepotrivire între reglementările privind emisiile de CO2 și cererea consumatorilor pentru vehicule electrice”, a declarat compania într-un comunicat.
Până în septembrie anul acesta, vânzările Ford în Europa au scăzut cu 17,9%, semnificativ peste declinul de 6,1% al industriei în ansamblu.
Ford a cerut, de asemenea, guvernului german să ofere mai multe stimulente și o infrastructură mai bună de încărcare pentru a ajuta consumatorii să treacă la autoturisme electrice.
Berlinul a tăiat subvențiile pentru cumpărarea de mașini electrice în decembrie anul trecut. Vânzările de autoturisme electrice în Germania au scăzut cu 28,6% în primele 9 luni ale acestui an.
Ford anunțase și anul trecut că va concedia mii de angajați din Europa
„Ceea ce ne lipsește în Europa și Germania este o agendă politică clară și fermă pentru a avansa e-mobilitatea, cum ar fi investițiile publice în infrastructura de încărcare, stimulente semnificative… și o mai mare flexibilitate în îndeplinirea obiectivelor de conformitate [pentru emisiile de] CO2”, a scris directorul financiar al Ford, John Lawler, într-o scrisoare adresată guvernului german.
Ford trece printr-o restructurare dureroasă în Europa, anunțând în februarie 2023 alte 3.800 de concedieri.
De asemenea, Ford va închide anul viitor uzina sa din Saarlouis, Germania, ceea ce va duce la noi disponibilizări.
Uniunea Europeană a impus recent taxe vamale usturătoare pentru importurile de mașini electrice fabricate în China, susținând că acestea beneficiază de subvenții neloiale din partea guvernului chinez.

Hotnews.ro

Noutați dupa tema