Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Airbus ar putea acorda prioritate livrărilor clienților din afara SUA, dacă tarifele lui Trump vor dveni jenante

Airbus ar putea acorda prioritate livrărilor clienților din afara SUA, dacă tarifele lui Trump vor dveni jenante

Airbus ar putea acorda prioritate livrărilor către clienții din afara SUA dacă tarifele impuse de președintele american Donald Trump ar perturba importurile companiei în țară, a declarat CEO-ul Guillaume Faury într-un interviu acordat joi la CNBC, scrie Reuters.
Trump a declarat miercuri că va anunța noi tarife în luna următoare sau mai devreme, adăugând taxelor pe care le-a introdus de la preluarea mandatului, care ar putea afecta industria aerospațială și furnizorii acesteia, printre alte sectoare.
„Avem o cerere mare din restul lumii, așa că dacă ne confruntăm cu dificultăți foarte semnificative de a livra în SUA, ne putem adapta și prin avansarea livrărilor către alți clienți care sunt foarte dornici să obțină avioane”, a spus Faury.
La începutul zilei, el le-a spus jurnaliştilor în timp ce prezenta rezultatele anuale ale Airbus la Toulouse că grupul „nu ar trebui să fie afectat direct de tarife”.

„Într-adevăr, cumpărăm foarte multe din SUA. Vindem în SUA, fabricăm, asamblam, dezvoltăm în SUA ca puține alte companii și credem că tarifele în această industrie ar fi pierde-pierde”, a spus el la conferința de presă.
Airbus cheltuiește 15 miliarde de euro anual cu rețeaua sa de peste 2.000 de furnizori din SUA, care este cel mai mare furnizor unic al companiei, potrivit site-ului web al companiei.

Producătorul de avioane din Franța, principalul rival al Boeing și-a extins operațiunile în SUA în ultimii ani, uzina sa din Alabama angajând peste 2.000 de oameni în asamblarea finală a familiei de avioane A320 și A220.

Dar grupul trebuie să se ocupe de blocajele lanțului de aprovizionare care pun în presiune o industrie aerospațială deja provocată de lipsa de lucrători cu experiență. Airbus a exclus impactul potențial al tarifelor comerciale amenințate din ghidurile financiare pentru 2025 pe care le-a dezvăluit joi, spunând că se va adapta în consecință.

„Nu am întreprins măsuri majore până acum… suntem mai degrabă într-un mod de așteptare”, le-a spus Faury analiştilor în timpul apelului pentru veniturile companiei.

economica.net

Noutați dupa tema