Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Declinul dramatic al vânzărilor Tesla în Europa a tras în jos capitalizarea producătorului de mașini electrice sub pragul de un trilion de dolari

Declinul dramatic al vânzărilor Tesla în Europa a tras în jos capitalizarea producătorului de mașini electrice sub pragul de un trilion de dolari

Prețul acțiunilor Tesla a scăzut brusc marți, după ce datele au arătat că vânzările în Europa ale producătorului de vehicule electrice în Europa aproape s-au înjumătățit la începutul acestui an comparativ cu aceeași perioadă a lui 2024, arată Markets Insider.

Tesla a vândut în Europa 9.945 de vehicule în ianuarie, o prăbușire de 45% față de aceeași lună a anului trecut, potrivit Asociației Europene a Producătorilor de Automobile. Cota de noi înmatriculări ale Tesla în regiune a scăzut de asemenea de la 1,8% la 1%.
Vânzările Tesla au marcat un contrast pe o piață europeană care altfel s-au bucurat de un reviriment puternic în ianuarie. Per total, vânzările de mașini electrice noi au crescut cu 37,3% pe întreg continentul, ajungând la o cotă de piață de 15% din totalul autoturismelor vândute în țările Uniunii Europene.

Anunțul Tesla privind vânzările sale în Europa a dus la o scădere a acțiunilor sale cu peste 9,22% marți după-amiază, tranzacționându-se cu aproximativ de 300 de dolari înainte de a se aprecia ușor. Acțiunile Tesla au închis ziua de tranzacționare pe bursa de la New York cu o depreciere de aproximativ 8%, ajung la prețul de 302,80 dolari.

Această scădere a tras capitalizarea de piață a Tesla la 974 de miliarde de dolari, plasând compania sub pragul de un trilion de dolari, pe care îl depășise constant din noiembrie.

Vânzările Tesla au scăzut cu peste 10% în UE anul trecut
Markets Insider notează că semnele că producătorul auto al lui Elon Musk se confruntă cu dificultăți în Europa erau deja evidente, având în vedere că vânzările sale în UE au scăzut cu 13% în 2024.

Datele anterioare din industrie au arătat că vânzările din Germania au scăzut cu 41% anul trecut. În ianuarie, doar 1.277 de vehicule noi au fost înmatriculate în această țară, cel mai mic total lunar al Tesla din iunie 2021, potrivit agenției Bloomberg.

Analiștii consideră că creșterea concurenței și schimbarea percepției asupra politicii lui Musk sunt probabil factori care contribuie la stagnarea vânzărilor Tesla.

În pofida taxelor vamale impuse de UE anul trecut, SAIC Motor, un producător auto chinez, a fost pe primul loc la creșterea numărului de înmatriculări de mașini în Europa, cu o creștere de 37% în ianuarie.

Într-un interviu acordat Business Insider, investitorul Ross Gerber a subliniat că încetinirea vânzărilor Tesla ar putea cauza probleme pe termen lung pentru acțiunile companiei. Acest lucru se adaugă altor dificultăți, precum un CEO distras de noul său rol în guvernul american și limitele tehnologiei de conducere autonomă completă a companiei.

hotnews.ro

Noutați dupa tema