Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Licitațiile pentru construcția unor mari parcuri eoliene și fotovoltaice în Moldova vor fi anunțate în trimestrul al doilea.

Licitațiile pentru construcția unor mari parcuri eoliene și fotovoltaice în Moldova vor fi anunțate în trimestrul al doilea.

Ministerul Energiei a făcut această precizare în cadrul consultărilor publice organizate de minister la 12 ianuarie cu privire la propunerile de modificare a Regulamentului privind organizarea licitațiilor pentru construcția parcurilor mari de energie regenerabilă, cu participarea companiilor interesate și a asociațiilor industriale. Modificările ar reflecta noile prevederi din Legea privind promovarea utilizării energiei din surse regenerabile, aprobată anul trecut, și ar îmbunătăți cadrul de reglementare pentru construcția de centrale fotovoltaice și eoliene de mare capacitate în cadrul mecanismului "prețului fix". Un total de 165MW a fost alocat pentru acest mecanism, din care 105MW pentru tehnologii eoliene și 60MW pentru fotovoltaice. Prima lansare a licitațiilor pentru instalațiile cu preț fix va permite construirea de parcuri eoliene și fotovoltaice de mari dimensiuni, reducând dependența de importurile de energie, decarbonizând economia și creând noi locuri de muncă. Construcția acestor parcuri va ajuta Republica Moldova să își îndeplinească angajamentul de a atinge o cotă de 27% de energie regenerabilă până în 2030. 27% cotă de energie regenerabilă în consumul final de energie electrică până în 2030. Ministrul Energiei, Victor Parlicov, a subliniat că amendamentele discutate au ca scop simplificarea procedurilor de licitație și reducerea riscurilor viitoarelor proiecte de energie regenerabilă. Potrivit acestuia, licitațiile ar trebui să fie anunțate la începutul celui de-al doilea trimestru. Astfel, noul regulament prevede etape de licitație suplimentare, verificări de precalificare mai amănunțite, garanții sporite pentru participarea la licitație și dreptul guvernului de a aplica "transferuri statistice" de energie regenerabilă cu alte țări din UE. În același timp, se va asigura o concurență efectivă și se vor obține prețuri fixe mai mici ca urmare a procedurii de licitație, ceea ce va fi reciproc avantajos atât pentru producătorii de succes, cât și pentru consumatorii finali. Producătorii eligibili vor fi eligibili pentru contracte cu preț fix și "contracte pentru diferență" până la stabilirea unei piețe pentru ziua următoare și a unei piețe intrazilnice, orare, a energiei pe platforma OPCOM. Contractul pentru diferență permite o mai bună integrare pe piața producătorilor. Cu un contract pentru diferență cu două sensuri, producătorii ar fi plătiți atunci când prețurile pieței sunt scăzute, dar ar trebui să returneze orice surplus peste prețul de exercitare atunci când prețurile energiei electrice sunt ridicate. Ministerul Energiei a reamintit că statul dispune de trei mecanisme de sprijin pentru producătorii de energie verde, care garantează cumpărarea surplusului de energie livrată în rețea și îi ajută astfel să își recupereze investițiile: "facturarea netă", introdusă de la 1 ianuarie 2024, care se aplică micilor producători cu instalații pentru consum propriu; un tarif fix pe 15 ani, pentru parcuri și instalații de până la 1 MW fotovoltaic sau 4 MW eolian; un preț fix, valabil tot pe 15 ani, pentru parcurile și instalațiile cu o capacitate mai mare de 1 MW fotovoltaică sau 4 MW eoliană, capacitățile acestora sunt alocate pe bază de concurs. // 12.01.2024 - InfoMarket.

Noutați dupa tema