
ANTA a îndemnat furnizorii de servicii de taxi să respecte cerințele legale și a avertizat asupra controalelor.
Agenția Națională de Transport Auto (ANTA) anunță numeroase reclamații recente din partea utilizatorilor de servicii taxi. Agenția a reiterat că, în conformitate cu Codul autovehiculelor, taxiurile sunt autorizate să presteze servicii de taximetrie dacă vehiculele sunt echipate cu taximetre funcționale și sunt înregistrate la Serviciul Fiscal de Stat. Vehiculele trebuie să fie echipate cu lămpi de taxi în stare de funcționare, insigne și inscripții, precum și elemente colorate ale caroseriei. De asemenea, este obligatorie inscripția "Consumatorul are dreptul de a nu plăti tariful în cazul în care nu este emisă și livrată chitanța de casierie pe suport de hârtie și/sau în format electronic". Operatorii de transport trebuie să asigure: posibilitatea identificării precise de către client a operatorului de servicii de taxi, a modelului și numărului de înmatriculare al vehiculului care efectuează cursa; conectarea tehnică la taximetru pentru emiterea unui bon de casă către client pe suport de hârtie sau în format electronic; posibilitatea conectării directe sau indirecte la sistemul integrat Fiscal Gateway al SFS; protecția datelor înregistrate împotriva modificărilor neautorizate și securitatea prelucrării datelor cu caracter personal. În plus, în conformitate cu Legea privind integrarea socială a persoanelor cu dizabilități, toți operatorii de taxi sunt obligați să echipeze cel puțin un vehicul pentru a transporta persoane cu dizabilități care utilizează un scaun cu rotile. Refuzul unui șofer de taxi de a transporta o persoană cu handicap și dispozitivul său de mobilitate este considerat discriminare. Dispozitivul este transportat gratuit, fără costuri suplimentare. // 07.09.2022 - InfoMarket