Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

ANTA a îndemnat furnizorii de servicii de taxi să respecte cerințele legale și a avertizat asupra controalelor.

ANTA a îndemnat furnizorii de servicii de taxi să respecte cerințele legale și a avertizat asupra controalelor.

Agenția Națională de Transport Auto (ANTA) anunță numeroase reclamații recente din partea utilizatorilor de servicii taxi. Agenția a reiterat că, în conformitate cu Codul autovehiculelor, taxiurile sunt autorizate să presteze servicii de taximetrie dacă vehiculele sunt echipate cu taximetre funcționale și sunt înregistrate la Serviciul Fiscal de Stat. Vehiculele trebuie să fie echipate cu lămpi de taxi în stare de funcționare, insigne și inscripții, precum și elemente colorate ale caroseriei. De asemenea, este obligatorie inscripția "Consumatorul are dreptul de a nu plăti tariful în cazul în care nu este emisă și livrată chitanța de casierie pe suport de hârtie și/sau în format electronic". Operatorii de transport trebuie să asigure: posibilitatea identificării precise de către client a operatorului de servicii de taxi, a modelului și numărului de înmatriculare al vehiculului care efectuează cursa; conectarea tehnică la taximetru pentru emiterea unui bon de casă către client pe suport de hârtie sau în format electronic; posibilitatea conectării directe sau indirecte la sistemul integrat Fiscal Gateway al SFS; protecția datelor înregistrate împotriva modificărilor neautorizate și securitatea prelucrării datelor cu caracter personal. În plus, în conformitate cu Legea privind integrarea socială a persoanelor cu dizabilități, toți operatorii de taxi sunt obligați să echipeze cel puțin un vehicul pentru a transporta persoane cu dizabilități care utilizează un scaun cu rotile. Refuzul unui șofer de taxi de a transporta o persoană cu handicap și dispozitivul său de mobilitate este considerat discriminare. Dispozitivul este transportat gratuit, fără costuri suplimentare. // 07.09.2022 - InfoMarket

Noutați dupa tema