Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Moldova a primit o cotă specială de 50 de autorizații de transport multilateral CEMT pentru 2024, iar cota totală va crește cu o treime.

Moldova a primit o cotă specială de 50 de autorizații de transport multilateral CEMT pentru 2024, iar cota totală va crește cu o treime.

Potrivit Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, contingentul special de 50 de autorizații de transport multilateral CEMT a fost obținut în contextul evoluțiilor din regiune și pentru a susține situația actuală în transportul rutier internațional. CEMT este un permis care permite transportatorului, pentru o anumită perioadă de timp, să își desfășoare liber activitățile între țările membre ale CEMT (Conferința Europeană a Miniștrilor Transporturilor). Potrivit ministerului de resort, contingentul de autorizații pentru Moldova va fi majorat cu 33,3 la sută pentru anul viitor și va constitui 200 de autorizații multilaterale CEMT (inclusiv contingentul de bază acordat anual Moldovei), care, conform coeficienților de multiplicare, vor fi transformate în autorizații pentru camioane EURO V și EURO VI. Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale a declarat că susține în continuare sectorul transportului rutier din Moldova și a menționat că, în funcție de evoluția situației de securitate din Ucraina, Ministerul va solicita, de asemenea, un contingent special pentru anul 2025. Contingentul de bază acordat anual Republicii Moldova este de 150 de autorizații CEMT. Anterior s-a raportat că, în funcție de evoluția situației din Ucraina, cota specială poate fi prelungită pentru perioada 2024-2025, dar nu mai mult de 3 ani consecutivi, în conformitate cu normele stabilite în cadrul Sistemului multilateral de contingente CEMT.//27.07.2023 - InfoMarket.

Noutați dupa tema