Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Republica Moldova a ratificat un acord interguvernamental cu Ucraina privind construcția unui pod rutier transfrontalier peste râul Nistru, la frontiera de stat, în zona localităților Cosăuți - Iampol.

Republica Moldova a ratificat un acord interguvernamental cu Ucraina privind construcția unui pod rutier transfrontalier peste râul Nistru, la frontiera de stat, în zona localităților Cosăuți - Iampol.

Deputații au adoptat proiectul de lege în cauză în două lecturi deodată. Acordul interguvernamental menționat mai sus a fost semnat la 12 iunie anul curent la Kiev, deși inițiativa de a construi acest pod peste râul Nistru a fost exprimată încă în 2012. Potrivit autorităților atât ale Republicii Moldova, cât și ale Ucrainei, construcția acestui pod va facilita legăturile economice nu doar între cele două țări, dar și cu alte state. În special, construcția podului Cosăuți - Iampol va asigura conectarea rețelei rutiere care traversează partea de est a Republicii Moldova cu rețeaua rutieră transeuropeană TEN-T. Acest lucru va facilita schimburile comerciale și va spori mobilitatea cetățenilor, precum și va consolida rolul pe care Moldova îl joacă ca o legătură între statele Uniunii Europene și țările vecine. Conform acordului, Guvernul Ucrainei va finanța proiectarea tehnică, construcția podului și a infrastructurii aferente pe teritoriul său, iar Republica Moldova va finanța construcția infrastructurii rutiere aferente pe teritoriul său. Costurile necesare în acest sens vor fi stabilite după ce va fi elaborat studiul de fezabilitate. De asemenea, va fi încheiat un acord separat pentru întreținerea viitoare a podului. Ministrul moldovean al Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, a declarat că, potrivit datelor preliminare, construcția podului Cosăuți - Iampol și a infrastructurii adiacente acestuia pe teritoriul Ucrainei va costa 40 de milioane de euro. În același timp, construcția infrastructurii adiacente podului pe teritoriul Republicii Moldova, împreună cu punctul de control vamal, este estimată la 20 de milioane de euro. La prima etapă, podul va putea transporta 4.600 de vehicule de pasageri și de marfă pe zi, iar în viitor această cifră va crește până la 10.200 de vehicule pe zi. Construcția ar trebui să fie finalizată până la sfârșitul anului 2025. Toate aspectele legate de construcția podului rutier Cosăuti-Iampol vor fi monitorizate de o comisie mixtă moldo-ucraineană, care va fi înființată în acest scop. Podul rutier transfrontalier peste râul Nistru la frontiera de stat moldo-ucraineană, în apropierea localităților Cosăuți - Iampol, va conecta infrastructurile rutiere ale celor două state pe drumul T-02-02 Mogilev-Podolski-Iampol-Krîjopol-Berșad-Uman (Ucraina) și pe drumul național R14.1 R14-Cosăuți - frontiera cu Ucraina (Moldova). Anterior s-a raportat că lungimea podului va fi de 1400 de metri, va avea 2 benzi de circulație și 2 trotuare pietonale pe ambele părți. // 31.07.2023 - InfoMarket.

Noutați dupa tema