Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

IPRE: Pegasus, HiSky și Fly One sunt cele mai nepunctuale companii aeriene: în luna iulie au întârziat cel mai des zborurile pe Aeroportul Internațional Chișinău

IPRE: Pegasus, HiSky și Fly One sunt cele mai nepunctuale companii aeriene: în luna iulie au întârziat cel mai des zborurile pe Aeroportul Internațional Chișinău

Acestea sunt rezultatele monitorizării efectuate de un expert al Institutului pentru Politici și Reforme Europene (IPRE) privind respectarea de către companiile aeriene a orarului de sosire și plecare spre/de la Aeroportul Chișinău în luna iulie curent. Datele au fost obținute în urma monitorizării paginii web a aeroportului. Potrivit acestuia, în luna iulie, pe Aeroportul Chișinău au fost înregistrate 900 de zboruri (sosiri și plecări). Cele mai frecvente destinații au fost Antalya (25%), Istanbul (12%), București (8%), Varșovia (7%), Dublin (5%), Erevan, Viena și Tel Aviv (câte 4%). Mai mult de 40% din toate zborurile spre/de la Aeroportul Internațional Chișinău în luna iulie au fost operate de Fly One. În general, din numărul total de zboruri de pe aeroport, 42% au aterizat și 39% au plecat la timp. Cele mai punctuale companii în luna iulie au fost LOT (75% din sosiri și 31,7% din plecări la timp), Air Montenegro (75% și, respectiv, 50%) și compania charter Tailwind (73,6% și 73,3%). Cele mai puțin punctuale companii aeriene au fost Pegasus (42,1% din sosiri și 30,8% din plecări la timp), HiSky (36,1% și, respectiv, 55%) și Fly One (17,1% și 25,7%). În același timp, Fly One a fost singura dintre cele 10 companii care a anulat 4% din zboruri în luna iulie. Alte patru companii au operat zboruri pe Aeroportul Chișinău în luna iulie, de asemenea cu abateri de la programul stabilit: Austrian Airlines (69,7% din sosiri și 28,1% din plecări au fost la timp), Freebird (64,7% și, respectiv, 54,5%), Turkish Airlines (55,4% și 33%) și Tarom (47% și 42,6%). IPRE constată unele diferențe semnificative între punctualitatea la aterizare și la decolare pentru majoritatea companiilor care operează în Chișinău. Potrivit experților, acest fapt indică anumite deficiențe operaționale în activitatea aeroportului, care afectează în mod negativ performanța companiilor aeriene. De asemenea, studiul constată o diferență semnificativă în ceea ce privește punctualitatea companiilor aeriene și a aeroporturilor din Moldova și din țările UE. Studiul subliniază că monitorizarea punctualității companiilor aeriene și a aeroporturilor este o practică obișnuită în lume. De exemplu, potrivit raportului Global Punctuality Report pentru iunie 2023, cea mai punctuală companie aeriană de pe continentul european a fost LOT (82,7 la sută din zboruri în grafic), urmată de Norwegian Air Shuttle (82 la sută), Iberia (80,9 la sută), Finnair (80,7 la sută) și Austrian Airlines (78,1 la sută). // 03.08.2023 - InfoMarket.

Noutați dupa tema