Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Prețul acțiunilor Volkswagen scade după anunțarea unui parteneriat cu americanii de la Rivian

Prețul acțiunilor Volkswagen scade după anunțarea unui parteneriat cu americanii de la Rivian

Acţiunile Volkswagen au scăzut miercuri dimineaţă, în urma anunţului celui mai mare producător auto european că va investi până la cinci miliarde de dolari ca parte a societăţii mixte cu firma americană Rivian Automotive Inc, transmit agențiile DPA şi Reuters, citate de Agerpres.
La Bursa de la Frankfurt acţiunile VW înregistrau un declin de 1,4%. Anunţul indică valoarea activelor Rivian în software, un domeniu în care Volkswagen este în urmă, în condiţiile în care subsidiara sa de software, Cariad, înregistrează de ani de zile pierderi.
Totuşi, analiştii de la Bernstein susţin că investitorii sunt îngrijoraţi de valoarea investiţiei, în urma reducerii cheltuielilor de capital ale Volkswagen.
„Deşi tranzacţia are sens din punct de vedere strategic, credem că investitorii ar fi preferat ca VW să vândă active, nu să le cumpere”, apreciază analiştii.
În urma înfiinţării societăţii mixte, Volkswagen va avea acces direct la tehnologia Rivian pentru vehicule electrice (EV), pe care o va implementa la maşinile sale electrice.
Iniţial, grupul Volkswagen va investi în Rivian un miliard de dolari, urmând să majoreze investiţia cu până la patru miliarde de dolari.
Volkswagen vrea să facă o mașină electrică low-cost
Luna trecută, Volkswagen a anunţat că va dezvolta un vehicul electric low-cost, în valoare de aproximativ 20.000 euro, pentru a concura cu rivalii din China.
Obiectivul grupului german este de a produce vehicule electrice (EV) la un preţ de aproximativ 20.000 euro (21.746 dolari), premiera mondială fiind planificată în 2027, a informat VW.
„Este vorba despre mobilitatea electrică entry-level din Europa pentru Europa. În acest scop, combinăm un angajament clar faţă de Europa ca locaţie industrială, o politică industrială europeană şi, în cele din urmă, acţionăm în interesul clienţilor europeni”, a afirmat directorul general al Volkswagen, Oliver Blume.
În pofida preţului scăzut, modelul planificat va stabili standarde în ceea ce priveşte tehnologia, designul şi calitatea, a promis şeful mărcii Volkswagen, Thomas Schaefer.
Vehiculele electrice şi hibride sunt mai scumpe decât cele alimentate cu motoare cu combustie internă, iar producătorii auto europeni vor să lanseze modele mai ieftine, pentru a contracara concurenţa din China.
Comisia Europeană a anunțat mai devreme în cursul acestei luni că dorește să majoreze semnificativ taxele vamale pentru importurile de mașini electrice din China, argumentând că acestea reprezintă o formă de concurență neloială din cauza subvențiilor masive primite de producătorii auto chinezi din partea guvernului de la Beijing.

Hotnews.ro

Noutați dupa tema