Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Lufthansa va scumpi biletele de avion cu o „taxă de mediu”

Lufthansa va scumpi biletele de avion cu o „taxă de mediu”

Lufthansa a anunțat marți că va include o taxă de mediu în prețul biletelor sale de avion, devenind astfel cel puțin a doua companie aeriană europeană care ia o astfel de măsură pentru a acoperi costurile generate de reglementările UE pentru reducerea emisiilor de carbon, scrie Reuters.
Companiile aeriene avertizează de ani de zile că reglementările care le obligă să utilizeze combustibil sustenabil mai scump sunt de natură să crească costurile.
Prețurile la biletele de avion au crescut deja enorm după încheierea pandemiei de COVID-19 în condițiile în care cererea pentru călătorii a cunoscut o creștere vertiginoasă, una cu care oferta nu a putut ține pasul.
Lufthansa a anunțat acum că va majora prețurile biletelor de avion cu între 1 și 72 de euro, depinzând de tipul biletului. Măsura se va aplica pentru toate cursele Lufthansa ce pleacă din UE, Marea Britanie, Norvegia și Elveția.
Compania germană a declarat într-un comunicat remis presei că taxa de mediu va „acoperi parțial costurile suplimentare în creștere constantă din cauza necesităților reglementărilor de mediu” precum folosirea de combustibil sustenabil.
Lufthansa urmează exemplul Air France și introduce o taxă de mediu pentru pasageri
Agenția Reuters amintește că UE a adoptat reguli care prevăd că zborurile care decolează de pe aeroporturile țărilor membre trebuie să treacă gradual la folosirea unor procente tot mai mari de biocombustibil.
Air France-KLM a devenit în ianuarie 2022 prima companie aeriană din Europa care a introdus o taxă de mediu în prețul biletelor de avion. Taxa era la momentul respectiv de 4 euro pentru clasa „Economy” și 12 euro pentru cea „Business”. Air France-KLM a înregistrat un profit record în primul an după implementarea măsurii.
Carsten Spohr, CEO-ul Lufthansa, a declarat anul trecut că țintele adoptate de UE vor fi mai greu de atins și a lăsat de înțeles că costurile acestora vor fi trecute de companii în cârca pasagerilor.
Compania aeriană germană numește noua taxă impusă pasagerilor „Environmental Cost Surcharge” (Suprataxă pentru costul de mediu).

Hotnews.ro

Noutați dupa tema