Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Cabinetul de miniștri ucrainean a aprobat un acord interguvernamental cu Republica Moldova privind construcția unui pod de autostradă peste râul Nistru în zona Cosăuți-Yampol.

Cabinetul de miniștri ucrainean a aprobat un acord interguvernamental cu Republica Moldova privind construcția unui pod de autostradă peste râul Nistru în zona Cosăuți-Yampol.

Comentând aprobarea acestui proiect de act normativ, premierul ucrainean Denis Șmîgal a declarat că podul va deveni un element cheie al coridorului de transport Kiev-Chișinău, va oferi exportatorilor ucraineni o cale convenabilă spre sud-estul Europei și le va permite creșterea volumelor de export. De menționat că acordul privind construcția podului Iampol-Cosăuți a fost încheiat în cadrul unei întrevederi dintre președinții celor două țări, Maia Sandu și Volodymyr Zelensky, în 2021. Lungimea totală a podului va depăși 1,4 kilometri. Acesta va avea două benzi pentru traficul auto, cu trotuare pe ambele părți. Parlamentul a ratificat deja acordul la 31 iulie. Potrivit ministrului moldovean al Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, construcția podului Cosăuti-Iampol va facilita legăturile economice nu doar între Moldova și Ucraina, ci și între alte state. În special, construcția podului va conecta rețeaua rutieră care traversează partea de est a Moldovei cu rețeaua rutieră transeuropeană TEN-T. Acest lucru va duce la facilitarea comerțului și a mobilității cetățenilor, precum și la creșterea rolului Moldovei ca legătură între statele UE și țările vecine. Guvernul Ucrainei va finanța construcția podului și a infrastructurii aferente pe teritoriul său, estimată la 40 de milioane de euro, în timp ce Moldova va asigura construcția infrastructurii adiacente podului pe teritoriul său, împreună cu un punct de trecere a frontierei vamale, estimată la 20 de milioane de euro. Construcția podului ar trebui să fie finalizată până la sfârșitul anului 2025. Potrivit studiului de fezabilitate, acest pod poate fi utilizat de aproximativ 4.600 de vehicule de pasageri și camioane pe zi, iar până în 2041 acest număr ar putea crește la 10.200 pe zi. // 09.08.2023 - InfoMarket.

Noutați dupa tema