Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Moldova pledează în favoarea prelungirii liberalizării transportului rutier de mărfuri cu UE chiar și după iunie 2024, când expiră acordul dintre părți.

Moldova pledează în favoarea prelungirii liberalizării transportului rutier de mărfuri cu UE chiar și după iunie 2024, când expiră acordul dintre părți.

Declarația a fost făcută de secretarul de stat al Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Mircea Păscăluță, în cadrul unei reuniuni multilaterale a oficialilor din Republica Moldova, Ucraina, România, SUA și UE, desfășurată la Galați, pentru a discuta despre îmbunătățirea rutelor alternative pentru transportul cerealelor din Ucraina. El a vorbit despre viziunea Republicii Moldova în ceea ce privește legăturile de transport cu UE. "Împărtășim aceeași viziune cu colegii noștri din Ucraina. Nu putem vorbi despre acest proces separat, mai ales când vine vorba de infrastructura de tranzit, care este specifică țării noastre. O mică întrerupere sau oprire pe o secțiune a rețelei feroviare din Republica Moldova poate bloca întregul lanț logistic, atât în Ucraina, cât și în România", a declarat Mircea Păscăluță. Totodată, secretarul de stat din cadrul Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale a subliniat că Republica Moldova a demonstrat prin măsuri concrete implicarea sa în tot ceea ce ține de tranzitul și transportul de mărfuri din Ucraina spre piața europeană. În acest context, au fost menționate reabilitarea tronsonului Basarabeasca-Berezino, atragerea finanțării pentru reabilitarea coridorului Bender-Basarabeasca-Giurgiulești și restabilirea coridorului Nord-Centru prin intermediul programului "Coridoarele Solidarității". "Ar trebui să asigurăm liberalizarea pieței transportului rutier de mărfuri chiar și după iunie 2024, când expiră acordul dintre Republica Moldova și UE, și ar trebui să asigurăm extinderea liberalizării aceluiași segment și cu colegii noștri ucraineni prin intermediul unor comitete comune pentru transportul rutier internațional", a precizat Mircea Păscăluța. La rândul său, secretarul de stat din cadrul Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării, Viorel Garaz, a declarat că trebuie intensificate investițiile pentru a accelera tranzitul de mărfuri către Uniunea Europeană. "Statul face eforturi semnificative pentru reabilitarea infrastructurii feroviare și atragerea de investiții în extinderea infrastructurii portuare. Aceste măsuri vor duce la creșterea capacităților de transport pentru cerealele ucrainene, ceea ce va avea un impact pozitiv asupra valorii exporturilor de cereale moldovenești. În același timp, aceste inițiative vor contribui la menținerea infrastructurii rutiere și la degrevarea drumurilor naționale de mii de camioane", a subliniat Viorel Garaz. // 14.08.2023 - InfoMarket.

Noutați dupa tema